Rich snippets - opisy lub fragmenty rozszerzone to dodatkowe szczegóły, informacje dotyczące wyników wyszukiwania przedstawione graficznie lub w postaci tekstu.
W wyszukiwarce Google wyświetlane mogą być opisy rozszerzone m.in. osób, opinii i produktów. Na przykład opis rozszerzony produktu może zawierać ocenę tego produktu przez klientów, jego dostępność i cenę.
Rich snippets wprawdzie nie wpływają na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania, jednak wyróżniają go wśród innych i mogą powodować, że witryna będzie chętniej odwiedzana przez internautów. Dodatkowe, przydatne informacje widoczne już w wynikach wyszukiwania mogą również obniżyć współczynnik odrzuceń dla danej strony.
Warunkiem prezentowania przez Google rich snippetów jest utworzenie w kodzie serwisu opisów rozszerzonych z wykorzystaniem określonych znaczników. Google zaleca stosowanie standardu schema.org, który powstał przy współpracy Yahoo, Microsoft i właśnie Google. Standard ten opisuje znaczniki danych strukturalnych, na podstawie których wyszukiwarki dodają do wyników wyszukiwania opisy rozszerzone.
Powrót do słownika SEO.